مقالات

مراقبت های قبل از لیزر موهای زائد

مراقبت های قبل از لیزر

مراقبت های قبل از لیزر موهای زائد

قبل از آمدن برای اولین جلسه لیزر یا جلسات بعدی باید مراقبت های زیر را در نظر بگیرید.

  • شیو کردن کامل ناحیه
  • استحمام
  • پاکیزگی پوست و نداشتن آرایش

 

در زیر موارد بالا را بصورت کامل شرح داده ایم:

  1. حداقل 2  الی 3 هفته قبل از لیزر موهای زائد از انجام روشهای اپیلاسیون، وکس، موکن، اپیلیدی، بند انداختن، موم و یا کرم موبر در ناحیه مد نظر برای لیزر خودداری کنید. چرا که ریشه مویی برای لیزر شدن وجود ندارد.
  2. شب قبل از لیزر بدن بایستی موها کاملا ژیلت شوند.  هنگام لیزر هیچ مویی نباید روی سطح بدن باشد. البته همانطور که در بند یک گفتیم مو نباید کنده شده باشد، فقط باید موها را با ژیلت بزنید.
  3. اگر جلسه اول لیزر موهای زائد بدن شماست، یا اولین جلسه ایست که به کلینیک الیزه مراجعه می کنید یا در حالت شارژ لیزر هستید، از هر ناحیه بدن که قرار است لیزر کنید، به اندازه یک دایره کوچک ( اندازه یک سکه ) مو باقی بگذارید. فرضا از نواحی ساق، ران، ساعد و….هر کدام جداگانه به اندازه یک سکه مو ژیلت نشده باقی بگذارید. این امر باعث می شود تا وضعیت موهای زائد در هر ناحیه از نظر میزان تراکم، ضخامت و رنگ مو مورد بررسی قرار گرفته و تست شات جهت تعیین درجه و تنظیمات لیزر در آن ناحیه انجام شود.
  4. اگر می خواهید موهای صورت را لیزر کنید ، حداقل از 7-10 روز قبل از لیزر، نباید موهای صورت را بردارید و بایستی با صورت شیو نشده به کلینیک مراجعه کنید.  پس از بررسی وضعیت موی صورتتان، درجه و نوع دستگاه برای شما انتخاب  می شود. لطفا یک ژیلت شخصی همراه داشته باشید تا پس از معاینه ، موهای صورت را ژیلت کنید.
  5. حداقل سه هفته قبل از درمان با لیزر از برنزه کردن پوست خودداری کنید. زیرا پ.ست تیره برنزه شده لیزر نمی شود.
  6. روز انجام لیزر هیچ ماده آرایشی-بهداشتی روی پوست استفاده نشود. مواد روی پوست قبل لیزر با آب کاملا شسته و خشک شود . حتی ضد آفتاب، کرم مرطوب کننده، اسپری و مام ضدعرق و لوسیون نیز مجاز نیست. ناحیه تحت لیزر بایستی کاملا تمیز و عاری از مواد شیمیایی باشد.
  7. اگر از پماد بی حسی ( زایلاپی یا لیدوکائین ) در موضعی استفاده کرده اید، حتما می بایستی قبل از انجام لیزر موهای زائد آن را با آب بشویید.
  8. مصرف برخی داروها مثل راکوتان، آکوتان، برخی داروهای هورمونی و لایه بردار با لیزر تداخل دارد و ممنوعیت لیزری دارد. قبل از لیزر حتما به پزشک، مدیر مرکز و یا اپراتور خود گزارش دهید.
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *